Wednesday, December 26, 2012

Dari satu langkah ke Satu langkah

5...4...3....2...1....~

~setelah satu semester aku di Universiti, ternyata membawa seribu makna.. seperti cendawan yang tumbuh melata....
mengajar aku pelbagai erti, makna dan harapan.... aku melihat suka dan duka.. aku tatapi pengalaman... aku menepis halangan dan cabaran.. tetapi apakah pengajaran dan pembelajaran yang aku dapat dari apa yang pernah dapat?? hurmm.. aku mula merenung kembali sejarah silam.. meneropong masa depan dan meletakkan aku di atas dacing pengimbangi diri ku.. ternyata aku masih lagi dihantui kelemahan diri sendiri dan gagal membawa diri.. adakah ini kelemahan diri atau dunia hidup di universiti...tanda soal di situ..(??)


kenapa gambar gelap..oopss.. sebab.. camera..hihikk..:P
jauh sudah pengembara berjalan...
singgah di negeri orang bangsawan..
siang dan malam dalam bayangan..
merindui kasih dalam bayangan..




di kala aku belajar di sini.. aku melihat dan membuat pembandingan..
jika aku di Bumi yang turunnya hujan air,
maka aku akan berasa nikmat nya akan kenikmatan air hujan....
tetapi, jika aku di bumi yang turunnya hujan batu,
apakah yang bakal aku rasa?? apakah yang akan aku nikmati??
adakah sama seperti yang aku kecapi di bumi lain??


 hurrmm...

begitu lar umpama aku disini..
semuanya aku buat sendiri,..
makan..
basuh baju...
belajar..
berkawan...
bukan aku ta pernah buat sebelum ini, tetapi hidup di negeri orang menjadi anak perantau adalah sangat menyeronokkan.. semuanya berdiri atas kaki sendiri... yang bestnya.. buat keputusan adalah dari diri sendiri.. oleh itu, apa yang akan berlaku mematangkan diri aku..waahh.. sangat bagus... hurrm...
walau pun belajar sampingan.. tetapi fokus aku adalah untuk belajar degree ini...
nie kawan saya boy dok tengah tunjuk sport nutritions..:)
aku nak lulus dengan cemerlang.. insyaallah.. satu hari nnti aku akan pulang dengan kejayaan dan aku menggengam segulung ijazah.. bukan ijazah sahaja.. tetapi sampai lar pangkal nama aku ada gelaran... oh Ya Allah...
tapi.. adakah langkah aku ini di negeri hujan air atau hujan batu..??


ku pandang kiri ku pandang kanan...

hai fzan...

ehem..
ehem...
ehem...

~bila nak study...

hahaha.. adoyai..
seminggu lagi bro nak exam.. carry mark dah lar terukk.. lagi mau senyap ker...hurrmm... xpe lar... aku nak ambik masa skunk nie untuk study.. xnak menangis nanti.. ta pown repeat paper...perrgghh... aku nak smooth jerk.. xmau ulang2..... da naek sem 2.. so, jom study kawan2..:)....



~jejak pengembara...


6 comments: